אחד המקורות החשובים ביותר לחיים אם לא החשוב מכולם, להוציא אוויר, הם מים. אנחנו ובעלי חיים, יכולים להסתדר זמן מה בלי אוכל אך אנחנו לא יכולים להסתדר בלי מים. כשאנחנו יוצאים לטיולים ומסעות ארוכים, הדבר החשוב ביותר מבחינתנו הוא שיהיה לנו מספיק מים לדרך וכן שנהיה קרובים אל מקורות מים שונים.

העניין הוא, כפי שהמים יכולים לשרת אותנו ולתת לנו חיים, כך הם גם יכולים להזיק לנו, זאת במידה והם לא נקיים. לצערנו הרב, לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שחלו ואף מתו כתוצאה מצריכת מים מזוהמים. ישנם אזורים שלמים בעולם בהם המים אינם ראויים לשתייה וכתוצאה מכך התחלואה באזור גדלה באופן משמעותי.

מדוע חשוב לשמור על מים נקיים?

כאמור, המים נחשבים למקור חשוב מאוד לחיים ולבריאות. לא רק בגלל שאנחנו צורכים אותם על בסיס קבוע, אלא גם בגלל שאנחנו משתמשים בהם לצרכים שונים. אנחנו משתמשים בהם לבישול, ניקיון, וכן אנחנו משתמשים בהם לצורך שימוש באמצעים ואביזרים שונים.

אם המים יהיו מזוהמים זה יכול להשפיע על אספקטים שונים, גם אם אנחנו לא צורכים אותם באופן ישיר. בוודאי אם הם מזוהמים ויש בהם חיידקים או דברים אחרים שנושאים מחלות וזיהומים שונים שיכולים להשפיע על הגוף שלנו וכן על המערכות הפנימיות.

לכן במקומות רבים משתמשים באופן קבוע באמצעים וכלים שונים אשר מטרתם לטהר את המים בצורה אפקטיבית. פחם פעיל זו דוגמא קלאסית, אך ישנם אמצעים שונים שיכולים לעזור לנו לטהר ולשמור את המים שלנו נקיים בצורה אופטימלית כפי שאנחנו רוצים וצריכים. כמובן שהדבר חייב להתבצע באופן מקצועי, מסודר ואחראי.

כיצד אנחנו יכולים לטהר את המים שלנו?

חומר כמו פחם פעיל, זאת בתנאי שאנחנו מקפידים להשתמש בו במקומות הנכונים וכפי שנדרש על פי אופי השימוש שאנחנו עושים במים וכן על פי הכמות הנדרשת. במקרים רבים השימוש נעשה באופן מסחרי ולא בהכרח באופן פרטני פר לקוח או משתמש. זה כמובן תלוי באופי השימוש שנעשה במים.

אופציות אחרות מלבד פחם פעיל, הן מכשירים ומכונות לטיהור מים, כפי שנהוג להשתמש לא פעם במסגרת מכוני טיהור או במסגרות אחרות אשר מספקים מים לאזורים שלמים, מבנים ומקומות אחרים על פי הצורך. חשוב להבהיר, השימוש באמצעים אלו נועד כשצריך לטהר כמות גדולה של מים, בפרט אם מדובר על כאלה הנחשבים מזוהמים מלכתחילה.

לפני חשוב להדגיש, כל התהליך של טיהור מים, אמור להתבצע באופן קבוע. לא מדובר בתהליך שאמור להתבצע באופן חד פעמי. מאחר ועם הזמן המים עלולים להזדהם ולהתמלא בחומרים שעלולים לסכן אותם. לכן חשוב לייצר תהליך עקבי, רציף, בשביל שנוכל להימנע מצריכת מים מלוכלכים ומזוהמים ובכך נוכל להימנע מנזקים בריאותיים שונים, לעצמנו ולאחרים.